Sporten

Bewegen voor ouderen

Sportieve 55-plussers zijn er steeds meer. Daarvoor biedt  Keizer Otto een veelzijdig beweegprogramma. We willen hiermee 55-plussers op een gezonde, veilige en gezellige manier in beweging houden.

Onze ervaren docenten houden rekening met de verschillen in gezondheid en lichamelijke conditie. Iedereen kan op  zijn  of haar niveau meedoen aan onze lessen. 
 
HIB
HIB staat voor  Hart In Beweging. In dit lesuur gebeurt sporten en bewegen op een verantwoorde manier voor het hart  en met veel plezier. Deelnemers hebben ooit iets met hun hart gehad en mogen weer (verantwoord) bewegen.
 
Gezond bewegen vermindert de kans op herhaling van hart- en vaatziekten en het geeft weer zelfvertrouwen in je lichaam. De inhoud van de lessen is vergelijkbaar met de GALM-lessen.
 
Wat voor lessen hebben we?
We bieden verschillende soorten lessen: 
GALM, COT en HIB. 
 
COT staat voor Conditie en Ontspannings Training. Een lesuur bestaat uit ontspanning (yoga, Kum Nye en Qi Gong), conditietraining (fitness, jazzgym, stretching in combinatie met aandacht voor de ademhaling en lichaamshouding) en ontspanningsoefeningen (uit de autogene training zoals Tai Chi en Eutonie).
Iedereen doet voor zichzelf de oefeningen op zijn eigen niveau.
 
GALM staat voor “Groninger Actief Leven Model”. Elke GALM-les begint met een warming-up, gevolgd door een sport of, spel, bv. badminton, basketbal, volleybal, hockey,  bewegen op muziek,  een kracht- aerobics, conditie-parcours enz. 
Er is ook aandacht voor de verschillende sporttechnieken,  bv.  dribbelen,  gooien, vangen en samenwerken.
Na  afloop  wordt  er  gezellig nog wat (na)gepraat en genoten van een kopje koffie/thee. 
Zomers is er een buitenprogramma.  

Onze trainers

Els White

Trainer senioren 55+ groep

meer info
Cobie van Wijk

Trainer senioren 55+ groep

meer info
Reina Geuzenbroek

Reina verzorgt de trainingen "Bewegen voor ouderen" op de dinsdagavond en woensdagmiddag.

meer info